BASIKAL

Sabtu ppagi aku dengan adik aku pergi pasar tani.. tapi pasar tu pasar cina hihi.. aku just pergi beli ikan & sayur je.. sebab bagi aku kedai orang melayu pun beli ikan semua tu kat cina gak.. boleh la ikan semua kat pasar ni segar-segar..

Sedang aku dengan adik aku jalan2 tengok baju semua tiba-tiba ada suara perempuan tua " NAK MAMPOS KE? " Perggghhhh bingit telingga aku dengar! orang tua naik basikal dari belakang aku cakap macam tu.. bengong makcik tu da tahu pasar, orang padat lak tu yang dia g naik basikal buat apa.. sengal tol.. da ler dari belakang aku mana aku tau dia nak lalu ari belakang.. yang aku geram mulut die macam longkang! makcik tu melayu.. macam tu ke orang melayu?? yang penuh dengan sopan santun??

Nasib baik la orang tua kalau muda aku da sepak basikal dia tu biar jatuh.. huhuhu..

Kau terlepas makcik tua mulut longkang!!

No comments:

Post a Comment